19 Μαρ 2015

Νέο μοντέλο για Εγνατία Οδό και Οδικούς Άξονες

Την αναθεώρηση της πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης τόσο για το θέμα των Οδικών Αξόνων με Συμβάσεις Παραχώρησης όσο και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης

Την αναθεώρηση της πολιτικής της προηγούμενης κυβέρνησης τόσο για το θέμα των Οδικών Αξόνων με Συμβάσεις Παραχώρησης όσο και για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ανακοίνωσε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Συγκεκριμένα, για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, θέμα που ήταν το αντικείμενο της συνεδρίασης της Επιτροπής, ο υπουργός εξέφρασε τις επιφυλάξεις του για το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ. «Το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη προκηρύξει τον διαγωνισμό, που ήταν να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου. Η πολιτική ηγεσία θα εξετάσει όλα τα περιθώρια και τις δυνατότητες που έχουμε για να βρούμε άλλη λύση ή μια λύση την οποία θεωρούμε συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες», είπε χαρακτηριστικά.


Αναφορικά με τους Οδικούς Άξονες με Συμβάσεις Παραχώρησης, ο κ.Σταθάκης δήλωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να μελετήσει τις συμβάσεις με στόχο την αναθεώρησή τους, στο μέτρο του δυνατού. «Οι συμβάσεις πρέπει να αποκτήσουν την ισορροπία που δεν είχαν την εποχή που έγιναν, γιατί περισσότερες από αυτές έχουν γίνει στο παρελθόν και αναθεώρησή τους έγινε προ διετίας. Το πρώτο πρόβλημα είναι το κόστος των έργων, το οποίο θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο εάν άλλαζε ο τρόπος προσδιορισμού των τιμών. Το δεύτερο πρόβλημα είναι η ποιότητα των συμβάσεων και το αν διασφαλίζεται η ισότιμη αντιμετώπιση του δημόσιου συμφέροντος και των συμφερόντων των ιδιωτών», υπογράμμισε. 

Αναφερόμενος στα προβλήματα με τα διόδια, ο υπουργός είπε ότι αυτά αφορούν τη συχνότητα και το ύψος τους καθώς, όπως σημείωσε, είχαν φτιαχτεί με βάση τις προδιαγραφές της ελληνικής οικονομίας πριν το 2009, "μια δομή που πλέον είναι εκτός τόπου και χρόνου". «Αυτή η πολιτική είναι χωρίς νόημα, διότι ούτε τα έργα γίνονται αποδοτικά, για τον απλούστατο λόγο όσο αυξάνεις τα διόδια τόσο μειώνεις τους κυκλοφοριακούς φόρτους που έχει ο δρόμος υπό συνθήκες μιας πολύ σκληρής οικονομικής πραγματικότητας. Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα αναθεωρήσουμε την πολιτική των διοδίων με πλήρως αναλογική χιλιομετροχρέωση για το σύνολο των δρόμων, με τη θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων και με γνώμονα την κοινωνική μέριμνα ιδιαίτερα για ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους δρόμους και έχουν κοινωνικά κριτήρια πολύ ισχυρά», δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας.