31 Οκτ 2014

Έρχονται νέοι σταθμοί διοδίων - Βαθιά το χέρι στην τσέπη θα βάλουν οι οδηγοί


Μπορεί τα έργα κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας να προχωρούν, αυτό όμως σημαίνει ότι νέοι σταθμοί διοδίων αναμένεται να ανοίξουν μέσα στους επόμενους μήνες και ως εκ τούτου ολοένα και πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη θα πρέπει να βάλουν οι οδηγοί.

Μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να προστεθούν στον οδικό χάρτη της χώρας πάνω από 30 σταθμοί διοδίων, αυξάνοντας σε πολλές περιπτώσεις μέχρι και 50% το ήδη αυξημένο κόστος που πληρώνουν σήμερα οι οδηγοί.

Όπως για παράδειγμα η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη η οποία σήμερα στοιχίζει –με επιστροφή -58 ευρώ, μέσα στους επόμενους μήνες με την εγκατάσταση πέντε επιπλέον μετωπικών διοδίων, το κόστος του ταξιδιού θα «εκτοξευθεί» στα 70 ευρώ.

Ετσι στην Εγνατία Οδό, η οποία σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να περάσει σε ιδιώτες, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ανοίξουν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων στους κάθετους άξονες (Προμαχώνας, Εύζωνοι και Κρυσταλλοπηγή), ενώ και στον βασικό άξονα ο αριθμός των διοδίων από 7 που είναι σήμερα θα αυξηθεί στου 10, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει δύο ακόμη μετωπικούς σταθμούς μέχρι το 2017. Να σημειωθεί ότι στην Εγνατία ΟΔό οι υφιστάμενοι σταθμοί διοδίων είναι στην Τύρια (περιοχή Παραμυθιάς Θεσπρωτίας), στο Μαλακάσι (περιοχή Μετσόβου), στον Πολύμυλο Κοζάνης, στα Μάλγαρα Θεσσαλονίκης, στην Ανάληψη (περιοχή Λαγκαδά), στη Μουσθένη Καβάλας και στον Ίασμο Κομοτηνής.


Νέα διόδια αναμένονται μέσα στους επόμενους μήνες στον οδικό άξονα Ελευσίνα -Πάτρα (Ολυμπία Οδός). Μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ανοίξουν άλλοι 6 σταθμοί εκ των οποίων ο ένας θα είναι μετωπικός (Διακοφτό) και οι υπόλοιποι πέντε σε πλευρικοί (Αραχωβίτικα, Καλάβρυτα, Ακράτα, Δερβένι και Ζευγολατιό).

Τέλος αυξήσεις προβλέπονται στα υφιστάμενα διόδια Ζευγολατιού και Ρίου καθώς και επιβολή αμφίπλευρων διοδίων ενώ σήμερα οι οδηγοί πληρώνουν μόνο προς μια κατεύθυνση.
Οσον αφορά την Ιόνια Οδό, 9 ακόμη σταθμοί εκ των οποίων οι 4 θα είναι μετωπικοί θα τοποθετηθούν από τις αρχές του 2016 στην διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα

Τέλος στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα μέχρι το επόμενο καλοκαίρι ένας νέος μετωπικός σταθμός αναμένεται να προστεθεί στο ύψος της Μεγαλόπολης ενώ έξω από τη Καλαμάτα θα προστεθεί ένας ακόμη πλευρικός σταθμός, στον κόμβο Θουρίας με την παράδοση της Περιφερειακής της πόλης.


Πηγή:
http://www.fpress.gr/diafora/item/23082-erhontai-neoi-stathmoi-diodion---vathia-to-heri-stin-tsepi-tha-valoyn-oi-odigoi

30 Οκτ 2014

Νέα δίκη για τα διόδια

Η Πρωτοβουλία Αλληλεγγύης στους Διωκόμενους και Υπεράσπισης των Πολιτικών Ελευθεριών και Δημοκρατικών Δικαιωμάτων ενόψει της νέας δίκης για κινητοποιήσεις στα διόδια της 31 Οκτωβρίου σε ανακοίνωσή της σημειώνει πως «μόνο μέσα στο χρονικό διάστημα που διανύουμε, παραπέμφθηκαν (1 και 17/10) και συνεχίζουν να παραπέμπονται (31/10 και στις 24 & 26/11) σε δίκες, δεκάδες Θεσσαλοί πολίτες για τις κινητοποιήσεις των περασμένων χρόνων στους σταθμούς διοδίων. Ταυτόχρονα κοινοποιούνται μπιλιέτα σε πολίτες με χρεώσεις ποσών από διελεύσεις που συνοδεύονται από απειλητικές επιστολές για 20πλάσιες χρεώσεις σε περίπτωση που δεν πληρωθούν σε διάστημα 15 ημερών.

Το σήριαλ της παρατεταμένης ομηρίας και το σύρσιμο στα δικαστήρια όσων αντιστάθηκαν στην ληστρική εκμετάλλευση των δημόσιων δρόμων από τους μεγαλοεργολάβους, συνεχίζεται. Κι όμως είναι ακόμα νωπό το αίμα των τριών νέων ανθρώπων που έχασαν την ζωή τους λίγα μόλις μέτρα έξω από τα σπίτια τους, πάνω στην Π.Ε.Ο. Λάρισας-Βόλου. 

Αλλά και τα θανατηφόρα αρκετές φορές τροχαία δυστυχήματα τόσο στην Π.Ε.Ο. όσο και στους παράδρομους της Ε.Ο. δεν σταμάτησαν και ούτε πρόκειται να σταματήσουν. Και δεν θα σταματήσουν, γιατί απλά η ύπαρξη των 3 σταθμών διοδίων μέσα στο νομό Λάρισας και οι υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές τους, έχουν σαν αποτέλεσμα την εκτροπή της οδικής κυκλοφορίας από την Ε.Ο. στο οδικό δίκτυο καρμανιόλα των παράδρομων και της Π.Ε.Ο. 

Όλοι γνωρίζουμε ποιοι είναι οι ηθικοί αυτουργοί. Όλοι γνωρίζουμε ότι ο θάνατος είναι το τίμημα του ξεπουλήματος της οδικής ασφάλειας στο βωμό της απληστίας των μεγαλοεργολάβων. Ο τότε εισηγητής από τη μεριά της κυβέρνησης και οι βουλευτές που ψήφισαν την αποικιοκρατική σύμβαση παραχώρησης του εθνικού δικτύου στους μεγαλοεργολάβους έχουν ονοματεπώνυμο.

Ακόμα κι αν παριστάνοντας τους προστάτες της τοπικής κοινωνίας, μας κοροϊδεύουν κατάμουτρα κομπάζοντας για τις ενέργειες τους να μετατοπιστούν τα διόδια του Μοσχοχωρίου μερικά χιλιόμετρα παρακάτω εκτός Ν. Λάρισας. Κι ας τους «αδειάζουν» Χρυσοχοίδης και η εταιρία του Μπόμπολα δηλώνοντας πως τα διόδια μένουν στη θέση τους.

Το αίμα των αθώων παιδιών βρίσκεται στα χέρια τους. Αυτοί φέρνουν ακέραια την ευθύνη γιατί γυρίζουν την κοινωνία πολλές δεκαετίες πίσω και μετατρέπουν όλους εμάς που κινούμαστε στο δίκτυο καρμανιόλα σε μελλοθάνατους. Όμως δεν παραπέμπεται κανένας από αυτούς για τα αθώα θύματα που θυσιάζονται στο βωμό της αισχροκέρδειας των μεγαλοεργολάβων.

Αντί αυτών, η «δικαιοσύνη» συνεχίζει αδιαλείπτως να παραπέμπει σε δίκες τους πολίτες που αντιστάθηκαν στο ξεπούλημα της ασφάλειας των δρόμων στους μεγαλοεργολάβους «κολλητούς» των κυβερνήσεων. 

Παρά τις συνεχείς αθωωτικές αποφάσεις των δικαστηρίων, τοπικοί εισαγγελείς συνεχίζουν να παραπέμπουν αγωνιστές του κινήματος για την κατάργηση των διοδίων για να τους δικάσουν ξανά και ξανά με το ίδιο σαθρό κατηγορητήριο της «διέγερσης».

Την ίδια στιγμή κανείς κρατικός δικαστικός λειτουργός δεν διανοήθηκε να αναζητήσει ευθύνες για τις τροχαίες δολοφονίες , ακόμα και όταν χιλιάδες πολίτες του Στεφανοβίκιου και του Ριζόμυλου καταλάμβαναν τα διόδια του Μοσχοχωρίου, δείχνοντας ποιους θεωρεί ηθικούς ενόχους για τον θάνατο των τριών παιδιών». 

«Τοπικοί φορείς των δήμων και της περιφέρειας, σύλλογοι και σωματεία οργανώσεις και κόμματα, επώνυμοι και ανώνυμοι πολίτες έχουμε χρέος να σηκώσουμε το ανάστημα απέναντι στη διαπλοκή και τα συμφέροντα των κερδοσκόπων. Να σταματήσουν τώρα όλες οι ποινικές διώξεις των αγωνιστών για την κατάργηση των διοδίων.

Να δικαστούν οι ηθικοί αυτουργοί των τροχαίων δολοφονιών. Να καταργηθούν τα διόδια. Οι αγώνες μας δεν είναι παράνομοι είναι δίκαιοι και αναγκαίοι» καταλήγει η ανακοίνωση.


Πηγή:
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=21&aid=82887#.VFKFUfmUdXo

25 Οκτ 2014

Δεν πείθει κανέναν ο υπουργός υποδομών…

Να δικαιολογήσει την «ύποπτη» σχέση του με τους μεγαλοεργολάβους επιχείρησε ο υπουργός Υποδομών.

Ο κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης μετά τα δημοσιεύματα του Newsbomb.gr, έντυπων Μέσων, αλλά και των καταγγελιών του βουλευτή Αχαΐας κ. Νίκου Νικολόπουλου για το υπέρογκο κόστος του νέου δρόμου που θα ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο, επιχείρησε να δικαιολογηθεί τονίζοντας την εντιμότητά του.

«Είμαι έντιμος άνθρωπος και πολιτικός και δεν επιτρέπω σε κανέναν, αν δεν έχει στοιχεία, να αμφισβητεί την εντιμότητά μου. Όσο για τους βαστάζους της διαπλοκής, υπάρχουν και οι βαστάζοι των εκβιαστών, ξέρετε. Ελπίζω να μην υπάρχουν κάποιοι εδώ μέσα» είναι η απάντηση που έδωσε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, , όταν άκουσε τον βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Νίκο Νικολόπουλο να δηλώνει ότι για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργος δεν ενεργοποιήθηκαν οι εγγυητικές επιστολές και οι εργολάβοι εισέπρατταν διόδια για ένα έργο που δεν γινόταν.

Ο κ. Νικολόπουλος αναφέρθηκε και σε πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Δημοκρατία» που χαρακτήριζε τον κ. Χρυσοχοΐδη «μπάτλερ των μεγαλοεργολάβων» και σε υπόμνημα από τον Πανελλήνιο Σύλλογο των Κατασκευαστικών Εταιρειών για τον τρόπο που δημοπρατούνται τα έργα.

«Όσο υπάρχει στο υπουργείο η δική μου παρουσία, οι εκβιαστές δεν θα πάρουν ούτε ένα ευρώ και δεν θα πάρει κανείς που δεν το δικαιούται. Αυτό να το έχετε υπόψη σας» είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης και πρόσθεσε ότι, μετά την ψήφιση των συμβάσεων επανεκκίνησης των έργων των αυτοκινητοδρόμων, σήμερα οι εργασίες βρίσκονται όλες σε εξέλιξη και δουλεύουν χιλιάδες άνθρωποι και εκατοντάδες επιχειρήσεις. Ειδικά για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα- Πύργος- Τσακώνα, ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε ότι έχει χαρακτηριστεί έργο υποδομής και άμεσης προτεραιότητας. Εκτίμησε, επίσης, ότι το κόστος του έργου που έχει κατά 90% νέα χάραξη, θα είναι φθηνότερο σε σχέση με την προσφορά που είχε κάνει ο μειοδότης παραχωρησιούχος και ότι στον δρόμο Πάτρα- Πύργος δεν θα υπάρξουν διόδια.

Αυτό που «ξέχασε» ο κ. Χρυσοχοΐδης ήταν να δώσει στοιχεία που α αποδείκνυαν πως όλα αυτά τα δημοσιεύματα για τη σχέση του με τους μεγαλοεργολάβους είναι ψέματα.

Μπορεί να μας απαντήσει λοιπόν ο κ. υπουργός γιατί ο εθνικός δρόμος Πατρών – Πύργου κόστισε 443 εκατ. ευρώ, ή πιο απλά 5,9 εκατ. ευρώ για κάθε χιλιόμετρο;

Η μεγάλη διαφορά του οδικού άξονα με τις συμβάσεις παραχώρησης των υπολοίπων αυτοκινητοδρόμων είναι ότι το Πάτρα – Πύργος εντάχθηκε στο Πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, δηλαδή είναι δημόσιο έργο.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι εργολάβοι δεν θα έχουν το άγχος αν θα τους δοθούν δάνεια από τις Τράπεζες για να καλύψουν το δικό τους χρηματοδοτικό μερίδιο. Τα χρήματα είναι εξασφαλισμένα καθώς το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014 – 2020.

Έτσι θα προσφέρουν αυτά τα 443 εκατ. ευρώ στους εργολάβους χωρίς την παρέμβαση των τραπεζών.

Έχει απάντηση γι’ αυτό ο κ. Χρυσοχοΐδης;

Αρχικά, το κόστος του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος ανερχόταν στα 340 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, πριν μόλις 10 μέρες, όταν ο κ. Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε τον διαγωνισμό ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες στις αρχές του 2015, αποκάλυψε ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 443 εκατ. ευρώ. Η συνολική όμως δαπάνη φθάνει στα 475 εκατ. ευρώ, καθώς περιλαμβάνονται επιπλέον δαπάνες για απαλλοτριώσεις και αρχαιολογικές έρευνες.

Η αύξηση αυτή στο κόστος του έργου γεννά πολλά ερωτήματα καθώς το αρχικό κόστος είχε βασιστεί σε μελέτες της Ολυμπίας Οδού και είχε εγκριθεί από τη Βουλή. Ο ίδιος ο κ. Χρυσοχοΐδης μάλιστα είχε πει πως «οι μελέτες είναι πλήρεις και οριστικές με όλες τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις».

Επομένως, τι ήταν αυτό που ανέβασε το κόστος του έργου κατά 115 εκατ. ευρώ;

Έρχονται νέες αποκαλύψεις…

Το Newsbomb.gr συνεχίζει τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ για τα δημόσια έργα και τις επόμενες ημέρες θα δώσει στη δημοσιότητα τον τρόπο με τον οποίο το δημόσιο δίνει με φωτογραφικό διαγωνισμό την Εγνατία οδό σε συγκεκριμένο μεγαλοεργολάβο. Τα ποσά δεν είναι απλά, καθώς μιλάμε για 48 εκατ. ευρώ για την παραχώρηση των διοδίων και επιπλέον 120 εκατ. ευρώ για το πράσινο και άλλες υπηρεσίες.

Αναμένουμε τότε την απάντηση που θα δώσει ο κ. Χρυσοχοΐδης… Γιατί, όπως είναι γνωστό… «η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να φαίνεται τίμια, πρέπει και να το αποδεικνύει… »!


Πηγή:
http://www.newsbomb.gr/apokalypseis/story/510430/den-peithei-kanenan-o-ypoyrgos-ypodomon

Ερωτήματα Μ. Χαρακόπουλου για τη μετακίνηση των διοδίων Μοσχοχωρίου

Μετά τις δηλώσεις του γενικού διευθυντή της «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο» ότι, η κοινοπραξία δεν προτίθεται να μετακινήσει τα Διόδια Μοσχοχωρίου προς Αθήνα, παρά το ότι αυτό της έχει ζητηθεί από τον αρμόδιο υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, -όπως ο ίδιος διαβεβαίωσε σε πρόσφατη συνάντηση για τον Ε-65 βουλευτές της Θεσσαλίας-, ο κ. Μάξιμος Χαρακόπουλος, που είχε θέσει και το θέμα, επανέρχεται στο ζήτημα με σχετική ερώτησή.
Συγκεκριμένα ο βουλευτής Λαρίσης της Νέας Δημοκρατίας ερωτά τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «τι ενέργειες έχουν γίνει εκ μέρους του υπουργείου σας προς τον παραχωρησιούχο ώστε να προωθηθεί άμεσα η αναγκαία μεταφορά των διοδίων Μοσχοχωρίου προς Αθήνα, η λειτουργία των οποίων στο συγκεκριμένο σημείο αναγνωρίσατε και εσείς ότι συνιστά πρόβλημα».
Ο κ. Χαρακόπουλος στην ερώτησή του αναφέρει ότι «το πρόβλημα με τη λειτουργία των διοδίων Μοσχοχωρίου είναι γνωστό και το έχουμε θέσει υπ’ όψιν σας κατ’ επανάληψιν. Στην πλέον πρόσφατη συνάντηση που είχατε με βουλευτές και της Θεσσαλίας (21.10.14) για τα έργα του Ε-65, είχα την ευκαιρία να σας θέσω εκ νέου το ζήτημα καθώς και το αίτημα των κατοίκων της περιοχής για την αδήριτη αναγκαιότητα μεταφοράς των συγκεκριμένων διοδίων». Και προσθέτει ότι «εκ μέρους σας υπήρξε αναγνώριση του υφιστάμενου ζητήματος και η ενημέρωση ότι το Υπουργείο Υποδομών είχε ήδη ζητήσει από τον παραχωρησιούχο τη μετακίνηση του σταθμού των διοδίων Μοσχοχωρίου προς την Αθήνα». 
Παρ’ όλα αυτά, όπως υπογραμμίζει ο Θεσσαλός πολιτικός, «στον τοπικό τύπο (εφημερίδα «Ελευθερία», 24.10.14) δημοσιεύθηκαν δηλώσεις του γενικού διευθυντή της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο» κ. Δημ. Γκατσώνη, ο οποίος αν και λέει ότι “υπήρξε ευρύτερη συζήτηση με την ηγεσία του υπουργείου σχετικά με τα διόδια συνολικά, όπου αναφέρθηκε και η συγκεκριμένη πρόταση”, ωστόσο σημειώνει ότι “ δεν έχει επισήμως κατατεθεί στην εταιρεία ανάλογο αίτημα από το υπουργείο”. Επιπλέον, ο κ. Γκατσώνης φέρεται να αποκλείει, σε κάθε περίπτωση, το ενδεχόμενο της μεταφοράς του σταθμού των διοδίων, “λόγω πρακτικών και οικονομικών ζητημάτων”».
























Ούτε σκέψη για μεταφορά των διοδίων Μοσχοχωρίου! - Ο ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ» ΣΤΗΝ «Ε»

Δεν υπάρχει προοπτική μεταφοράς του σταθμού διοδίων Μοσχοχωρίου προς Αθήνα, γιατί ούτε από τη σύμβαση προβλέπεται ούτε τα οικονομικά δεδομένα το επιτρέπουν, όπως διευκρίνισε με δηλώσεις του στην «Ε» ο γενικός διευθυντής της κοινοπραξίας «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου» Δημ. Γκατσώνης.

Αφορμή, για την ως άνω διευκρίνιση, το γεγονός ότι σε συνάντηση που είχε προ ημερών ο υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης με βουλευτές και της Θεσσαλίας, όπου τέθηκε από τον Μάξιμο Χαρακόπουλο, το ζήτημα των συγκεκριμένων διοδίων και, όπως έγινε γνωστό, ο υπουργός αναγνωρίζοντας το «άδικο» των τριών διοδίων στον Νομό Λάρισας, ανέφερε, ότι έχει ζητήσει από την ανάδοχο εταιρεία τη μεταφορά των διοδίων προς Αθήνα. Ο κ. Γκατσώνης, απατώντας σε σχετικό ερώτημα που του έθεσε η «Ε» απέκλεισε το ενδεχόμενο αυτό. Όπως είπε, υπήρξε ευρύτερη συζήτηση με την ηγεσία του υπουργείου σχετικά με τα διόδια συνολικά, όπου αναφέρθηκε και η συγκεκριμένη πρόταση, ωστόσο δεν έχει επισήμως κατατεθεί στην εταιρία ανάλογο αίτημα από το υπουργείο.

Πέραν τούτου όμως, απέκλεισε και το ενδεχόμενο μεταφοράς του σταθμού των διοδίων, που όπως παρατήρησε προϋπήρχαν της ανάληψης ευθύνης του έργου από την «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», καθώς, όπως ανέφερε, ούτε από τη σύμβαση προβλέπεται κάτι τέτοιο από τη μία και, από την άλλη, υπάρχουν πρακτικά και οικονομικά ζητήματα που καθιστούν απαγορευτική τη μεταφορά. Άλλωστε, όπως παρατήρησε, το θέμα δεν είναι η περιοχή που βρίσκονται τα διόδια αλλά το ύψος του αντιτίμου των διοδίων. Και υπενθύμισε ότι στο πλαίσιο αυτό η εταιρία έχει ήδη διαμορφώσει ένα σύστημα «εκπτωτικών πακέτων» για τους ηλεκτρονικούς χρήστες, τόσο για τα διόδια στο Μοσχοχώρι όσο και στην Πελασγία ενώ, όπως πρόσθεσε υπάρχουν και περαιτέρω σκέψεις για τη διαμόρφωση πολιτικής σχετικά με τα διόδια, σε επόμενη φάση.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρία και δια του κ. Γκατσώνη που είχε προ καιρού επισκεφθεί τη Λάρισα, έχει ανακοινώσει ότι οι ηλεκτρονικοί χρήστες που έχουν προμηθευτεί πομποδέκτες συνδέονται με εκπτωτικά πακέτα- ήδη από τον Ιανουάριο του 2013- και απο τον περασμένο μήνα, τον Σεπτέμβριο, μεγάλωσε το ποσοστό έκπτωσης σε αναλογία με τον αριθμό των διελεύσεων η οποία φθάνει και το 80%. Για παράδειγμα, στα διόδια του Μοσχοχωρίου από τα 4 ευρώ που είναι η κάθε διέλευση η νέα τιμή είναι στα 3,10 ευρώ ενώ για κάποιον που διασχίζει τα διόδια καθημερινά και φτάνει στα 1,55 ευρώ με υπολογιζόμενες κατά μέσο όρο 45 διελεύσεις ανά μήνα. Στην ίδια επίσκεψη είχε αποκλείσει και το ενδεχόμενο κατάργησης των διοδίων επικαλούμενος το γεγονός ότι δεν μπορεί να αλλάξει η σύμβαση.

Επίσης, ως προς την εξέλιξη του θέματος, όπως ανέφερε και ο υπουργός Μεταφορών κατά τη συνάντησή του με τους βουλευτές Θεσσαλίας, Φθιώτιδας και Γρεβενών που είχε ως βασικό θέμα τα έργα στον Ε-65, από το τέλος του 2015 αρχίζει η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στην ΠΑΘΕ και πλέον η χρέωση των οχημάτων θα είναι αναλογική, δηλαδή με βάση τη χιλιομετρική χρήση της εθνικής οδού.


Περισσότερα:
http://www.eleftheria.gr/index.asp?cat=23&aid=82538#.VEuMdPmUe3k

22 Οκτ 2014

Σενάρια για το μοντέλο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας

Το «φιλέτο» του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων περνάει στον οδικό άξονα

Ανοιχτό παραμένει ακόμη το μοντέλο της επικείμενης παραχώρησης της Εγνατίας οδού, καθώς η κυβέρνηση ακόμη εξετάζει διαφορά σενάρια για τον διαγωνισμό της ιδιωτικοποίησης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας.

Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών και η Εγνατία ΑΕ σπεύδουν να κλείσουν σημαντικές εκκρεμότητες που συνδέονται με την απορρόφηση αρμοδιοτήτων του υπό εκκαθάριση Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), αλλά και με τη λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το υπουργείο Υποδομών και το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) συνεχίζουν να εξετάζουν διάφορα μοντέλα για την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου, η οποία εκκρεμεί από το 2011.

Η υπόθεση έχει περάσει από πολλά κύματα τα τελευταία χρόνια, λόγω των δανειακών βαρών της Εγνατίας, της διχογνωμίας μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ και της αναστολής των εργασιών στους τέσσερις αυτοκινητοδρόμους, που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης, καθώς επηρέαζε το οικονομικό κλίμα και αποθάρρυνε τους επενδυτές.

Πάντως, όπως όλα δείχνουν, η περίμετρος της αποκρατικοποίησης δεν φαίνεται να προβλέπει έσοδα υπέρ του παραχωρησιούχου έξω από τις συνήθεις δραστηριότητες, όπως η είσπραξη διοδίων και η εκμετάλλευση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).


Η τρόικα ζητεί μετωπικούς σταθμούς

Σημειωτέον ότι πρόσφατα η τρόικα είχε ζητήσει από τον υπουργό Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη την αντικατάσταση των διοδίων αναλογικής χρέωσης, που ο ίδιος είχε θεσπίσει, με μετωπικούς σταθμούς. Εκτοτε εκκρεμεί η μελέτη ορισμένων τεχνικών αλλαγών.

Η Εγνατία οδός θα παραχωρηθεί σε ιδιώτες ως και για 40 χρόνια. Αρχικά, οι σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ εισηγούνταν 21+5 σταθμούς διοδίων με αποτέλεσμα να προκληθεί σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών, το οποίο έκτοτε «κόβει» σταθμούς διοδίων, η χρέωση των οποίων θα είναι 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο (προ ΦΠΑ και πληθωριστικής προσαρμογής), με «πλαφόν» τα 6 λεπτά ανά χλμ.

Παράλληλα, με δύο αποφάσεις του ο υπουργός Υποδομών κλείνει διάφορες σημαντικές εκκρεμότητες για την Εγνατία καθώς, μεταξύ άλλων, επιτρέπει στην εταιρεία να χρησιμοποιεί για τη συντήρηση, τη λειτουργία και τις κατασκευές του δρόμου και των καθέτων αξόνων τα διόδια που εισπράττει από το Μάλγαρα, δηλαδή τον δεύτερο σε εισπράξεις σταθμό της χώρας, μετά τις Αφίδνες. Σημειωτέον ότι τα έσοδα του ΤΕΟ από τους σταθμούς διοδίων των Μαλγάρων και του Ακτίου, που έχουν περιέλθει στην Εγνατία, ανήλθαν σε 18 εκατ. ευρώ το 2012 και 23 εκατ. ευρώ το 2011.

Επίσης, με άλλη απόφαση προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι οι εκκαθαριστές του ΤΕΟ θα μεταφέρουν την είσπραξη των μισθώσεων από τις νόμιμες κυκλοφοριακές συνδέσεις στις περιφέρειες και ότι η Εγνατία οδός θα αναλάβει επίσημα τη λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του τμήματος ΠΑΘΕ από Κλειδί έως Ευζώνους, του κλάδου από Χαλάστρα έως Θεσσαλονίκη, καθώς και τη σήραγγα του Ακτίου.

Τα αρχεία και οι φάκελοι των υπολοίπων οδικών τμημάτων για τα οποία είχε αρμοδιότητα το ΤΕΟ μεταφέρονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εργων (ΓΓΔΕ), όπως και ο εξοπλισμός και το λογισμικό του Κέντρου Ελέγχου Παρακολούθησης Διοδίων (SCADA).

14 Οκτ 2014

Πόλεμος εργολάβων για μισό δισ. ευρώ

ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ ΩΣ ΔΗΜΟΣΙΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΠΥΚΝΑ ΔΙΟΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΝΤΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΜΕΤΩΠΑ

Οι μικρομεσαίοι εργολάβοι ζητούν να μπουν στις δημοπρασίες του δυτικού άξονα Πελοποννήσου και να μην πάει το έργο αποκλειστικά στα χέρια των μεγαλοεργολάβων. Ο ΣΑΤΕ καταγγέλλει «πάγωμα» των δημόσιων έργων, λόγω δέσμευσης του νέου ΕΣΠΑ στις εργολαβικές αποζημιώσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων

Με πέντε ανοιχτά μέτωπα προσδιορίστηκε για τις 27 Ιανουαρίου 2015 να δημοπρατηθεί το έργο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος, μήκους 75 χιλιομέτρων, προϋπολογισμού κατασκευής 475 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ήδη άρχισε ο πόλεμος μεταξύ των εργολάβων για τη διανομή της πίτας του έργου, αλλά και τον έλεγχο των μελλοντικών εισπράξεων διοδίων.
Ο σύνδεσμος των μικρομεσαίων εργολάβων (ΣΑΤΕ) με επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδη ζητά το έργο να γίνει με περισσότερες της μιας εργολαβίες. Δηλαδή να μην πέσει σαν... ώριμο φρούτο στις μεγάλες εργολαβικές κοινοπραξίες, που ήδη κρατούν στα χέρια τους το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Μάλιστα ο ΣΑΤΕ επικαλείται την πρόσφατη κατάργηση των κατώτατων ορίων συμμετοχής στις δημοπρασίες έργων, που άνοιξε την πόρτα ώστε οι μεγάλοι εργολάβοι να μπαίνουν και στα μικρά έργα, ζητώντας αντίστοιχα και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπορούν ισότιμα να μετέχουν στις διαδικασίες των δημόσιων συμβάσεων και μεγάλων έργων. Ειδικά σήμερα, που, όπως σημειώνει ο σύνδεσμος, τα δημοπρατούμενα δημόσια έργα είναι ανύπαρκτα, αφού το μεγαλύτερο κομμάτι χρηματοδότησής τους από το νέο ΕΣΠΑ έχει δεσμευθεί στις εργολαβικές αποζημιώσεις των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων.
Τα πέντε ανοιχτά μέτωπα δημοπράτησης του έργου είναι:
1 «Φουσκωμένος» ο προϋπολογισμός. Δημοπρατείται μόνον ένα τμήμα του άξονα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, με ακριβότερο τίμημα τουλάχιστον κατά 30% και παράλληλη δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης κατά 18 εκατομμύρια ευρώ, για πρόσθετα έργα αναβάθμισης υφιστάμενων κάθετων δρόμων, διαπλατύνσεις και κατασκευή ανισόπεδου κόμβου Αράξου.
Συγκεκριμένα, ο νέος προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου διαμορφώθηκε σε 475 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 340 εκατομμυρίων ευρώ των αρχικών επίσημων προβλέψεων του υπουργείου Υποδομών.
Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου, πριν το έργο αποκοπεί από τη σύμβαση παραχώρησης της «Ολυμπίας Οδού», για να γίνει ως δημόσιο έργο, είχε κατασκευαστεί από την ομώνυμη κοινοπραξία (συμμετέχουν η γαλλική Vinci και οι μεγάλοι του κατασκευαστικού τομέα «Ακτωρ», «J&Ρ-Αβαξ», ΤΕΡΝΑ) κατά 60% και είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις.
Τώρα η αύξηση του προϋπολογισμού του έργου αποδίδεται σε πρόσθετες κατασκευαστικές ανάγκες και δαπάνες απαλλοτριώσεων και αρχαιολογικών ερευνών.
2 «Λάστιχο» το χρονοδιάγραμμα. Στο νόμο, που εξασφάλισε πρόσθετες εργολαβικές χρηματοδοτήσεις ύψους 2,2 δισ. ευρώ για την επανεκκίνηση των μεγάλων οδικών έργων, προβλέφθηκε ότι «το τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα χαρακτηρίζεται έργο υποδομής άμεσης προτεραιότητας και θα δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014» (άρθρο 5, ν. 4219/2013).
Το έργο δημοπρατείται με τουλάχιστον οκτώ μήνες καθυστέρηση. Η πρόβλεψη της διακήρυξης είναι να ολοκληρωθεί σε 36 μήνες, περί τα μέσα του 2018. Δηλαδή με δύο χρόνια καθυστέρηση από τις αρχικές προβλέψεις. Πάντως ο ΣΑΤΕ, σπεύδοντας να προλάβει τυχόν επιχειρήματα «περί καθυστέρησης της δημοπρασίας έως ότου ετοιμαστούν τεύχη για τη δημοπράτηση σε παρτίδες», σημειώνει:
«Ηδη από την πρώτη φάση των διαγωνισμών για την παραχώρηση του συγκεκριμένου έργου έχουμε διανύσει περισσότερα από 13 χρόνια (Ιανουάριος του 2001 εγκρίθηκε η διακήρυξη προεπιλογής των σχετικών έργων) και με τις αναμενόμενες δικαστικές διενέξεις το διάστημα θα επιμηκυνθεί περαιτέρω». Επίσης σημειώνει ότι όταν έγινε η παραχώρηση της «Ολυμπίας Οδού» είχε ανακοινωθεί πως το έργο, συμπεριλαμβανομένου και του τμήματος που τώρα δημοπρατείται, θα έχει ολοκληρωθεί ώς το 2016.
«Κουτσουρεμένο» το έργο. Από το συνολικό τμήμα Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα, μήκους 150 χλμ., που αφαιρέθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο από την εργολαβία της «Ολυμπίας Οδού», στο πλαίσιο της συμφωνίας για την επανεκκίνηση των οδικών έργων, για να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, δημοπρατείται μόνον το τμήμα Πάτρα-Πύργος 75 χιλιομέτρων.
Υπολείπεται τμήμα μήκους 75 χιλιομέτρων, δηλαδή το άλλο μισό έργο -και ιδιαίτερα το δύσκολο τμήμα από τον Πύργο μέχρι το Καλό Νερό- είναι στον αέρα, χωρίς συγκεκριμένες δεσμεύσεις πόρων και χρονοδιαγραμμάτων για την κατασκευή του.
Στο μεταξύ πυκνώνουν τα στοιχεία που δείχνουν ότι τα υπολειπόμενα τμήματα δεν πρόκειται να κατασκευαστούν σε ορατό χρόνο, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι πόροι από το νέο ΕΣΠΑ δεσμεύθηκαν στα εργολαβικά «πανωπροίκια» των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων και δεν υπάρχει χρηματοδότηση για άλλα δημόσια έργα.
4 Προβλήματα στη χρηματοδότηση. Το τμήμα Πάτρα-Πύργος δημοπρατείται με καθυστέρηση οκτώ μηνών, λόγω εμπλοκών στη χρηματοδότησή του. Φαίνεται όμως ότι δεν έχει «κλειδώσει» μέχρι σήμερα η χρηματοδότηση του έργου και ότι εξακολουθούν να είναι σε εκκρεμότητα οι διαδικασίες για την ένταξή του στο ΣΕΣ 2014-2020, χωρίς να αποκλείονται νέες εμπλοκές και καθυστερήσεις. Οσο για το άλλο μισό έργο ακολουθεί την πορεία των δημόσιων έργων, που μένουν στον αέρα.
Μάλιστα, ο ΣΑΤΕ, με άλλη επιστολή του, ζητά από το γενικό γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ) Γιώργο Γιαννούση επείγουσα συνάντηση, για το «ζήτημα της προβλεπόμενης χρηματοδότησης τεχνικών έργων κατά τη διάρκεια του επόμενου κοινοτικού χρηματοδοτικού προγράμματος ΣΕΣ 2014-2020», αφού, όπως σημειώνει, «από συγκλίνουσες πληροφορίες φαίνεται να έχει ήδη δεσμευθεί, για την κατασκευή των έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων και άλλων μεγάλων έργων, μέρος επίσης για τα συνεχιζόμενα μεγάλα έργα-γέφυρες, οπότε για το μεγάλο πλήθος των μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων απομένει ένα πολύ μικρό μέρος».
Πυκνά διόδια σε δημόσιο έργο. Στο τμήμα των 75 χιλιομέτρων από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο προβλέπονται δύο μετωπικοί σταθμοί στα Χανάκια (67ο χλμ.) και στα Τσουκαλέικα (8ο χλμ.).
Εκτός όμως από τους δύο μετωπικούς σταθμούς, θα δημιουργηθούν και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (με ράμπες εισόδου-εξόδου) στον κόμβο της Αμαλιάδας και στην Κάτω Αχαΐα.
Το δίκτυο διοδίων συνδέεται με τα ακολουθούμενα σενάρια χρηματοδότησής του, χωρίς να έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο αφού κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο να παραχωρηθεί μελλοντικά σε ιδιώτες εργολάβους η συντήρηση και εκμετάλλευσή του.
Ανταγωνισμός
Για το αίτημα που διατυπώνει, το έργο να δημοπρατηθεί με περισσότερες της μιας εργολαβίες, ο ΣΑΤΕ σημειώνει ότι αυτό θα έχει αποτέλεσμα να δοθεί η ευκαιρία συμμετοχής και μικρομεσαίων εταιρειών, να αυξηθεί ο ανταγωνισμός προς όφελος του Δημοσίου, αλλά και να διατηρηθούν θέσεις εργασίας στον κατασκευαστικό κλάδο.
Οπως υπογραμμίζεται στην επιστολή του ΣΑΤΕ προς τον υπουργό ΥΜΕΔΙ Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, το αίτημα ανταποκρίνεται πλήρως στην πρόσφατη κατάργηση των κατώτατων ορίων συμμετοχής στις δημοπρασίες έργων και των προβλέψεων και των προτροπών των νέων Ευρωπαϊκών Οδηγιών για «παρτιδοποίηση» των έργων (οδηγία 24/2014, άρθρο 46), όπου αυτό είναι εφικτό, προκειμένου και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μπορούν ισότιμα να μετέχουν στις διαδικασίες των δημόσιων συμβάσεων.


Πηγή:
http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=452031

Αντιδράσεις για τα διόδια στην Κρήτη για τον Βόρειο Οδικό Αξονα

Η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) δεν μπορεί να προχωρήσει μόνο με κοινοτική και εθνική χρηματοδότηση, καθώς τα χρήματα δεν αρκούν για την κάλυψη του προϋπολογισμού, ύψους 1 δισ. ευρώ.

Ετσι, σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το υπουργείο Υποδομών εξετάζει - μεταξύ άλλων - τη λύση της σύμβασης παραχώρησης, προκειμένου τράπεζες και κατασκευαστικές εταιρείες να χρηματοδοτήσουν με ιδιωτικά κεφάλαια την ανάπτυξη του δρόμου, με αντάλλαγμα την είσπραξη διοδίων.

13 Οκτ 2014

Στον έλεγχο της «Αττικής Οδού» για 4 ακόμη έτη τα διόδια της Εγνατίας

Στις «Αττικές Διαδρομές», θυγατρική της Αττικής Οδού, παραμένει για ακόμα 4 χρόνια ο έλεγχος των διοδίων της Εγνατίας Οδού. Με μια σύμβαση-ομπρέλα, η εταιρεία αναλαμβάνει έναντι 48 εκατ. ευρώ από τη λειτουργία και συντήρηση των 8 σημερινών σταθμών, μέχρι τον εκσυγχρονισμό των συστημάτων τους και την προσθήκη νέων σταθμών διοδίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι παρά το σημαντικό ύψος του διαγωνισμού, προσήλθαν μόλις 2 εταιρείες. Πάντως το θέμα των διοδίων είναι ένα από τα πολλά που επιβαρύνουν τη σχέση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με τον νέο ιδιοκτήτη της, το ΤΑΙΠΕΔ.

Από το 2010, οπότε λειτούργησε ο πρώτος σταθμός διοδίων της Εγνατίας στον Πολύμυλο Κοζάνης, έως σήμερα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. αναθέτει μέσω συμβάσεων τη λειτουργία των διοδίων. Πρώτος ανάδοχος, για μικρό διάστημα και παράλληλα με άλλα έργα ήταν η ΑΕΓΕΚ, ενώ το 2011 τα διόδια ανέλαβαν οι Αττικές Διαδρομές, έναντι 17,2 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση λήγει στο τέλος του έτους και έτσι το καλοκαίρι η Εγνατία Οδός Α.Ε. προχώρησε σε νέο διαγωνισμό, αυτή τη φορά 4ετή. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, ότι παρά το σημαντικό ύψος του διαγωνισμού, μόνο δύο εταιρείες τελικά προσήλθαν (η «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» και η «Κλέαρχος Ρούτσης Α.Ε.») και μάλιστα προσφέροντας ιδιαίτερα χαμηλές εκπτώσεις (η επικρατήσασα προσέφερε έκπτωση 12%).


Η ιδιαιτερότητα της συγκεκριμένης σύμβασης είναι ότι πρόκειται για μια συμφωνία-ομπρέλα. Η «Αττικές Διαδρομές» αναλαμβάνουν για 4 έτη τη λειτουργία των σταθμών διοδίων (διάθεση προσωπικού), τη μεταφορά και καταμέτρηση των εισπράξεων, την καθαριότητα των σταθμών, την τεχνική τους υποστήριξη κ.λπ. Επιπλέον, εφόσον υπάρξει σχετική απόφαση από το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατίας Α.Ε., θα αναλάβουν την αναβάθμιση των υπαρχόντων σταθμών (λ.χ. νέα λειτουργικά συστήματα). Καθώς και τους όποιους νέους σταθμούς ιδρυθούν: όπως εξηγεί η εταιρεία, μέσα στο 2015 προβλέπεται η ίδρυση διοδίων στους τρεις από τους κάθετους άξονες της Εγνατίας (Εύζωνοι, Κρυσταλλοπηγή, Προμαχώνας) και ενδεχομένως τριών νέων σταθμών επί της Εγνατίας. Οπως εξηγούν στην «Κ» στελέχη της Εγνατίας, η πληρωμή διαφέρει ανά σταθμό και θα φτάσει, το ανώτερο, στα 48 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύμβαση λύεται χωρίς αποζημίωση αν εν τω μεταξύ η Εγνατία Οδός παραχωρηθεί σε ιδιώτη από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι εισπράξεις από διόδια στην Εγνατία Οδό ήταν 44,4 εκατ. ευρώ το 2013 (σταθμοί Τύριας, Μαλακασίου, Πολυμύλου, Ανάληψης, Μουσθένης και Ιάσμου) . Και 56 εκατ. ευρώ στο πρώτο 9μηνο του 2014, καθώς μεταβιβάστηκαν στην Εγνατία τα διόδια Ακτίου Πρεβέζης και τα (χρυσοφόρα) διόδια Μαλγάρων από το καταργηθέν ΤΕΟ. Πάντως τον τελευταίο χρόνο τα διόδια έδωσαν αφορμή για αντιπαραθέσεις ανάμεσα στη διοίκηση της Εγνατίας και στο ΤΑΙΠΕΔ. Το Ταμείο υποστηρίζει, σύμφωνα με πληροφορίες, τη διατήρηση του σημερινού μοντέλου είσπραξης διοδίων και την προσθήκη νέων σταθμών, προκειμένου να αυξηθεί άμεσα η κερδοφορία του δρόμου. Η Εγνατία Α.Ε. και το υπουργείο Υποδομών, ωστόσο, υποστήριξαν τη μετάβαση σ’ ένα ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων με αναλογική χρέωση.

Το ζήτημα αυτό δεν είναι το μόνο. Τον Σεπτέμβριο, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην τροποποίηση του καταστατικού της Εγνατίας Α.Ε., αποκτώντας τον έλεγχο της διοίκησης. Λίγες ημέρες αργότερα, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Π. Σαββαΐδης παραιτήθηκε επικαλούμενος προσωπικούς λόγους.


Πηγή:
http://www.kathimerini.gr/787442/article/oikonomia/epixeirhseis/ston-elegxo-ths-attikhs-odoy-gia-4-akomh-eth-ta-diodia-ths-egnatias

4 Οκτ 2014

Ανακοίνωση της Αριστερής Παρέμβασης Στερεάς Ελλάδας για το Αίσχος των Διοδίων (27/9/14)

Η Αριστερή Παρέμβαση στη Στερεά Ελλάδα θα συμμετάσχει τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου στο άνοιγμα των διοδίων της Αγίας Τριάδας Φθιώτιδας στις 12 το μεσημέρι και στο παμφθιωτικό συλλαλητήριο στις 14:00 στην Πλατεία Πάρκου στη Λαμία.

Καλούμε το λαό της Λαμίας και όλης της Φθιώτιδας να συμμετέχει δυναμικά και μαζικά στις κινητοποιήσεις της Δευτέρας με τη μόνη ρεαλιστική και αξιοπρεπή διεκδίκηση:

Κατάργηση όλων των διοδίων τώρα!

Απαιτούμε την απόδοση των δημόσιων δρόμων στο λαό και την ακύρωση των αποικιοκρατικών συμβάσεων παραχώρησης που ψήφισαν το 2007 στη βουλή οι βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΛΑΟΣ, και αναθεώρησε προς το χειρότερο η μνημονιακή συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου το 2013, με τη ψήφο και των κυβερνητικών βουλευτών του Νομού μας.